MamaFit

MamaFit is voor iedere (nieuwe) Mama een goed idee!
Ben je net bevallen en heb je moeite met de juiste belasting vinden? Al een tijdje moeder maar nog niet lekker in je vel?

Na de bevalling heeft je lichaam rust nodig. Je bent 6 weken kraamvrouw, en die periode is niet voor niets. Je lichaam, baarmoeder en bekkenbodem moeten zich herstellen. Maar ook mentaal heb je deze tijd nodig om de topprestatie die je lijf geleverd heeft een plekje te geven. Parentus adviseert dan ook om in die 6 weken kraamtijd rustig aan te doen en vooral zo veel mogelijk uit te rusten en te genieten van je kindje.

Na deze kraamperiode krijgen veel vrouwen wel weer zin om te gaan bewegen, maar weten vaak niet waar ze goed aan doen. Soms ontbreekt de motivatie, maar ook kan het een hele hoge drempel zijn om met jouw ‘bevallen lijf’ de sportschool in te lopen. Het komt helaas nog te vaak voor dat vrouwen blijven lopen met klachten na de zwangerschap. Soms bij gebrek aan tijd, soms bij gebrek aan kennis of omdat het simpelweg gênant gevonden wordt om over de ongemakken na een bevalling te praten. Daarnaast zijn er ook vrouwen die zich al snel heel goed voelen en daardoor overmoedig worden met dingen die ze weer willen kunnen doen. Parentus helpt jou om het trainen na de bevalling stapsgewijs weer op te bouwen. Op die manier is de kans dat je te snel gaat en jezelf op een later tijdstip tegenkomt klein. Onthoud dat iedere vrouw en iedere bevalling anders is. Ook het geven van borstvoeding kan een rol spelen bij het herstel. Luister dus zoveel mogelijk naar je lichaam.

Daarom biedt Parentus de MamaFit cursus aan voor vrouwen van 4-6 weken na de bevalling tot ongeveer 9 maanden daarna. Veel vrouwen die Zwanger Fit hebben gevolgd vinden het prettig om ook op deze manier het sporten weer op te bouwen. Het uiteindelijke doel is dat jij weer lekker in je lijf zit, en het bewegen weer kunt toepassen in het dagelijks leven. Daarnaast is het belangrijk dat jij de balans tussen het moeder zijn, bewegen, werken en andere verplichtingen hebt gevonden. Pas dan kun je zeggen dat je ‘ontzwangert’ bent. En dat je dan ook nog een betere conditie en een wat strakkere buik hebt gekregen in deze periode, dat is mooi meegenomen.

Hoe zien de MamaFit lessen er uit?

Vaak volgt na een bevalling, voorafgaand aan het trainen, een persoonlijk gesprek. Hierin wordt desgewenst de bevalling besproken, maar ook de lichamelijke ongemakken waar je misschien (nog) tegen aan loopt. Op die manier gaan we nooit te snel van start. Geef je lichaam de tijd om te herstellen. Voor iedere zwangerschap geldt: 9 maanden op, 9 maanden af (en soms nog wat langer).

De training na je kraamperiode is gericht op de dagelijkse dingen zoals een juiste houding, het bukken en het tillen van je baby (en die zware Maxi-cosi). Daarnaast wordt aandacht besteed aan het verbeteren van conditie en spierkracht.

Neem vrijblijvend contact met ons op!

Heb je een vraag, wil je een afspraak maken, of wil je je inschrijven voor één van onze cursussen:

Praktische informatie:

Wie:
Cleo van Wetten-Herfst /
Ilona van Es-Aardoom

Duur:
60 minuten

Wanneer:
Maandag- en dinsdagavond van 20.00-21.00

Kosten:
Losse les             € 15,-
6-rittenkaart    € 75,-
10-rittenkaart € 125,-

Aantal deelnemers:
Maximaal 8 personen

Vergoeding:
Er zijn zorgverzekeraars die Mama Fit vergoeden. Neem contact met ons op voor verdere informatie.